Praktisk söndag!

Äntligen fungerar datorn som den ska! Jag har kopplat ihop den bärbara till min stora skärm så nu kan jag äntligen se relativt bra!
Spotify är installerat och högtalarna pumpar ut julmusik!! Jag har inte kunnat spela julmusik på en månad, kanske lite sent, men bättre sent än aldrig :D
 
Tre saker fick jag med mig från meditationen igår:
- Det är våra egna förutsättningar som skapar förändring och inte vad andra människor tycker och tänker om oss.
- Lyssna till vad hjärtat säger och vill.
- Även om man alltid utgår från det bästa, att alltid ha ett öppet sinne och vilja andra människor gott så är det inte alltid säkert att personen tänker och handlar likadant som dig själv. Så den goda gärningen som du hade från början kan få en konsekvens som man inte räknade med och det gör det lite lättare att släppa det förflutna.
 
Nimbus är en rebell och far och flyger runt i hela lägenheten, men nu äntligen har han hittat sitt viloställe, på hörnan av köksbordet med svansen vinkande glatt och ögon som säger; här ska jag ligga, kom inte och stör!
 
Nu väntar jag på att klockan ska gå så att jag kan åka på gospelskonsert!
 
Nu hoppas jag bara att jag snart ska kunna köpa en ny kamera så att jag kan lägga upp fina bilder igen!
 
Ha en trevlig söndag!

Kommentera inlägget här :