Morr morr

Insnöad. Hatar snö. Nimbus är sur för han inte får gå ut på balkongen. När man har gjort allt i sitt hem och har 11 timmars assistans och vi sitter mest och rullar tummarna.
En assistent ligger på sjukhus, osäker på om och när, eller om assistenten ens får vara kvar för hon bestämmer tydligen över min assistans. Men annars har jag planerat in en fika dejt med min fina vän R. Fått ett positivt besked av Kävlinge kommun. De anser att jag har en för liten inkomst som jag själv håller med om. Så de ska sänka min fraktura med 78 kronor per månad. Pengarna går rakt in på sparkontot. Jag hoppas till nästa år att de höjer hyran så det blir gratis.
Leverans nr 2 denna gång glömd kudde leverades av en stinkbomp till rökare. Jag och assistenten tvättade gladligen händerna edter han hade gått. Hur kan man röka i ett service yrke eller göra det över huvudtaget?
 
 Annars har dagen gått åt till att träna med min skena som jag kallar halta Lotta, lagat god middag. Bild kommer senare. Bråkat med Ikea då jag inte kunde fullfölja min beställning på deras hemsida. Skickat ett antal mejl angående jobb, utbildning mm. Nu ska jag försöka få tummarna loss och sluta vara arg. Hoppas på det bästa för alla inblandade partner. Nu ska jag träna mitt andra träningspass. 

Kommentera inlägget här :