Tröttare än tröttast..

Känner mig som en zombie tror jag har fått vitaminbrist pga en ny medicin. Idag har jag en ny vikarie, funkar finfint. Förstår mig inte på sura leverans gubbar, där assistenten måste fråga ifall något papper skall skrivas på.Och där assistenten får skriva under, fast det i själva verket är jag som skall skriva under. Mycket märkligt!
 
Jag har fått en skena som skall vara inuti högerskon till foten. Som jag skall ha när jag skall förflytta mig och gå, men har fått tillsagt att jag inte får ha den när jag sitter. Mycket märkligt det också! Och jag ser ut som halta Lotta när jag går. 
 
Det sämsta med att ha assistans är att det är många inblandade och alla har olika sätt att säga saker och tolka saker på, samt olika versioner på ett samtal. Och där sitter jag mitt emellan och skall försöka reda ut vem som har sagt vad och vem som har gjort det och det. Vid nästa möte slåt jag näven i bordet för alla måste skärpa sig. Alla har olika ansvar och det är inte så svårt att ta sitt lilla ansvar. Det många inte förstår är att det är jag som kommer ikläm då det är jag som har personlig assistans och inte dom. 
 
Nu skall jag lägga ut receptet ifrån igår. Gå till biblioteket och lämna grejer, sedan åka till jobb. 
Sen skall jag hem och sova, jippie. Och får hoppas jag kommer upp itid imorgon bitti!
 
 

Kommentera inlägget här :