Veckan som gått.

Förra måndagen var det avslutning och utvärdering på min kurs leva i rörelse. Jag har uppfyllt mina mål och är fysiskt aktiv 12 timmar i veckan; allt i från förflyttning, rörlighetsträning, kondition och styrka och jag ska unna mig mer saker och onyttigheter i liten skala.
 
Det har varit lite missförstånd lite här och var. Nu är det uträtt och jag hoppas att vi kan ta vid där vi var.
 
Tisdagen var lugn.
 
Onsdag, går upp i tid för att jag skulle iväg och börjar dagen med att träna. Mitt i träningen upptäcker assistenten att vi/jag ska vara i Lödde om 40 min, oj oj bråttom bråttom. Som tur var, var jag färdigpackad och var klar eftersom träningen var lätt.
På plats i en turistbuss med gnälliga pensionärer, åkte vi och hamnade i klippan på ett värdhus. Jättetrevlig personal och MYCKET mat. Världens största salladsbuffé som jag åt mig mätt på. Sen kom varmrätten som församligen stod för: laxfile, potgatis och kall sås. MUMS.
 
Pensionärer har inget tålmod. Jag var smart trodde jag och gick på toa innan alla andra, det var bara det att jag inte fick vara i fred. Knack knack på dörren, vem är där inne? Det tar tid. Jag hör assistententen försvara mig. Det är en rullstol där inne. Jaha, ja ja.
 
Under rundvandringen kom det fram en dam till assitenten som är man. Vad har du för position här i kyrkan? jag är assistent till J. Jaha, Det är fint att ni har varandra. Jag sitter ?????????????????
 
Vidare åkte vi till St. Petri kyrka  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Altare
 
 
 
 
 
 
 
 
Altaret och piscina
 
 
Efter krykan, in i bussen igen och då skulle vi åka till Hillesgården utanför Örkelljunga. Vilket fantastiskt ställe! Ett stort naturområde där vi blev serverade megafika. Jag åt bara för att det var gott. Sedan kunde man gå runt och titta lite på deras butik, museum, örtträdgård, loppis och deras trädgårdar. Jag ska boka spa där och unna mig det i 35-års present. Jag var så trött i benen så assistenten fick nästan lyfta mig in och ur bussen för jag hade så ont i benen. Väl hemma så var det bara rakt ner i sängen och bearbeta alla intryck.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tordags: Dagen bestod av träning på hög nivå. Assistenten lurade mig och jag gick på det. Det slutade att under hela dagen hade jag rullat 3,5 kilometer. Assistenten hade gått 1,2 mil. Jag var på kontroll hos min fantastiska italienare. En del saker är inte riktigt bra så han vet inte vad han ska göra med mig men det är inget allvarligt. Fredagen gick åt till att träna, laga mat så det stod härliga till.
 
I lördags åkte jag till strandpromenaden i Helsingborg, åt lunch och glass och åkte hem igen. Somnade på tåget och vaknar till ett par isblå ögon som tittar på mig. Jag tittar tillbaka och ingen av oss säger något. Sen hoppas jag av tåget skitförbannad för att jag inte sa något, jag kunde iallafall sagt hej.
 
I söndags så var jag på hälsomässa. Det var mycket "flumflum", tarot, healing och sånt som jag inte var intresserad av. Så jag köpte lite teér, örter och annat smått och gott. Ikväll börjar friskis och svettis utomhusgympa.
 
Nu ska assistenten få lägga in lite matbilder så jag kan få recept på bloggen.
 
 

Kommentera inlägget här :