Trygghet i fokus!

Jag kommer inte ihåg när jag senast bloggade. Men mycket har hänt sedan dess, som vanligt med andra ord. 
Hemm ifrån jobbet både idag och imorgon, influensan har smugit sig på. Ligger i min nya säng och lyssnar på soul musik ifrån 70-talet, och försöker andas så gott det går. 
Denna korta månad som varit har varit i total kaos. Jag gjorde en dunder tabbe, men jag har kommit ur starkare och tuffare på andra sidan. Och jag, endast jag, äger mitt liv! 
Framöver så kommer det att bli mycket förändringar både i mitt arbete, min assistans och privat. Förändringar blir vad man gör det till och jag väljer att göra det till en bra positiv sak i mitt nya liv som startar nu.. 
 
Kommunen har startat matavfalls sortering och eftersom mat och dryck är en stor del utav mitt liv, så blir det många turer till soprummet var dag. Det som förut tog två sekunder om dagen att slänga tar nu en bra stund att sortera och springa fram och tillbaka med. 
 
Det här med att träna varje dag gick ju toppen ända fram till att jag fick en gåva i form utav influensa. Så det blir nya friska tag så fort denna influensa lämnat min kropp. Jag pendlar fortfarande konstant mellan att sova på sängen och soffan. Och det går faktiskt förvånansvärt bra. Men eftersom jag varit påväg att trilla och slå ihjäl mig ett  antal gånger nu så låter jag bli att försöka själv.
 
Nu skall jag försöka sova någon timme tills det är dags för nästa dos utav mediciner. 
Recept och nya maträtter kommer så småningom. 

Kommentera inlägget här :