Hälsan i fokus

Jag håller på att bli galen av smärtor, medicinen hjälper i bland och bland inte. Att komma i kontakt med vården är som att hitta en nål i höstack. Så nu har jag tagit ett aktivt val. Jag ska kriga kosta vad det vill. Göra något åt orsaken i stället för mediciner.

Händelserik vecka på många sätt allt från akupunktur till förändringar i assistansen. Acceptera och göra det bästa av situationen men utgå från följande:

 Vad vill jag?

Vilka mål har jag?

Var ska jag?

Jag har fått receptet på träningen. Så jag börjar om ett par veckor. Assistansbeslutet är överklagat. Kort och gott händer det mycket på alla plan samtidigt? Nu ska jag kolla om mailen fungerar och gör det inte det ska jag titta på tv.

Ikväll ska jag köa på apoteket, hämta ut min röbetsjuice, handla, laga mat aubergine gratäng.

 
 

Kommentera inlägget här :