Dagarna flyger förbi

I måndags dök det upp ett erbjudande och en förfrågan. Jag ska träffa personen på måndag och se om det kan fungera. Det hade varit en dröm som kan gå i uppfyllelse.
I tisdags skänkte jag möbler till kyrkan skönt! Efter det pumpa däck och åkte vidare till Lund för bankmöte som gick kanon, jag är så nöjd. Jag fick en checklista på vad som kommer att hända och vad jag själv ska göra och så fick jag en pärm och senare biljetter till Tosselilla, de gav jag bort. Efter det hem och baka kladdkakor för att fira att lugna snillet har jobbat för mig i 1 år och för personalmöte, utbildning hemma med mina arbetskamrater.
 
I onsdags blev lugna snillet rörd över min tanke när han kom in i köket och på bänken stod det kladdkaka med skrift ett år och kaffe. Jag frågar vad får jag? Framför dig har du den bästa assistenten som alltid lyssnar på dig och som gör sitt bästa för dig. Taget sa jag.
 
Mina blommor och planteringar växer så det knackar och Nimbus blir tokig då han inte når upp och kan/får tugga och mer planteringar ska det bli så jag ska köpa hönsnät och sätta framför så jag får ha dem ifred.
 
I tre timmar satt vi alla snillar först i personalmöte med kaga, grädde, kaffe och sen ergonomiutbildning. Vi gör det mesta fel så det är att börja om på noll.
Helt slut inser jag att jag skulle tvätta berget av tvätt, bara masa sig ut i tvättstugan och med hjälp av assistent multi taska både laga middag och gå igenom dagens omgång av datorn. 
 
Telefonen ringer min kontaktperson/assistent. Vad vill hon nu? Vi pratade ju typ för tio minuter sen ang schemat och har setts stora delar av dagen. Jag svarar skit trött mmmmmmmmmmmm. Hej vill du följa med på midsommarfest i Tomelilla i en sommarstuga och övernattning? Jag vet att jag jobbar. Du blev medbjuden. Genast vaknar jag. Det kan du ge dig på att jag vill. Ska bli sååååååååå roligt och minisemester att komma bort. Jag får flörta med någon av grannarna om de kan titta till Nimbus och ge honom mat.
 
Idag har jag tränat 3 pass, handlat, skrattat så jag tappat luften, mediterat, förberett mig för intervju med ny assistent i morgon och haft kvalitetstid med mig själv.
 
I morgon ska jag leka teknisk och åka och kolla på ett nytt abonnemang och ny telefon. Tur att jag har tekniska snillet med mig.
 
Jag har snart skrivit mat och träninsdagbok i en vecka. Den blir lååååååååång. Svårt att komma ihåg allt så jag skriver efter varje gång.
 
Nu ska jag läsa haj o i vaj :-)

Kommentera inlägget här :