Move and walk dag 3

Tänk om jag kunde må så här bra alltid. All värk är borta och jag har så mycket energi. Jag har grym träningsvärk men det är något helt annat. Jag var grymt trött i morse idag och ont så in i. Idag blev det LYX åka bil även om jag föredrar tåget. Assistenten bor i Malmö så hon släppte av mig på vägen. I bilen ringer telefonen. Hej, jag har en order här på att byta plattor i din hall. Kan jag komma på fredag? (där försvann min enda lediga dag) träningen är inställd då. Jag som såg fram emot sova länge och ta en fika med pojkvännen :-(
 
Lugna snillet möter upp mig. Snabbt tar vi en genomgång av vad som hänt sen han jobbade sist. Jag är så tacksam för min grupp, deras engagemang, stöd, delaktighet kompromissa med mera. Han berättade en sak som gjorde mig enormt glad. Vad kan jag inte berätta.
 
I dag kör du/ vi hårt ge järnet. Det gör jag varje dag men ska försöka.
 
Kommer in samma sak skräddarställning Nej inte idag igen jag kommer gå i sönder. Jag sätter mig tillrätta och lugna snillet kom igen in mer med benen, vinkla fötterna, sträck på dig och pressa ner knäna mot mattan. Kan inte då jag kan inte sträcka på ryggen. Han la stora delar av sin tyngd i sina händer på mina knä och jag börjar skratta (det är liksom vår melodi att skratta oss igenom dagen) Aj vill du att jag ska gå sönder? Det ska kännas.
 
Nästa övning skulle vi först sträcka ut benen och ha all tyngd på armarna sträckta, sen sära så mycket vi kunde på benen för att luta oss fram och titta i golvet samtidigt drar lugna snillet i armarna. Aj aj.
 
Dags för massage kändes det som. Efter det så skulle vi ligga och hålla en pinne i luften. Assistenten skulle ena gången hålla i mot och jag skjuta i från mot honom. Han är liten och smal men vilken kraft. Jösses. Andas,  du måste andas. Mitt svar har inte tid och en del andra ord. Andra gången pressade han pinnen mot mig och jag skulle hålla emot ( han står över mig typ kom igen mer kan du kom igen. Är det du som är instruktören eller? Instruktören kom bort flera gånger och sa vila Jennie Jag har inte kommit hit för att vila tänkte jag.
 
Övningen efter det liggandes på rygg och skulle kasta boll och trycka ifrån med magen och sträcka armarna ett antal gånger och sen kasta med armarna bakom huvudet (utan att röra benen)
 
Jag frågade flera gånger om jag fick dricka vatten Nej!. Det observerar allt. Jennie du gör fel när du lägger dig ner och även när du ska sätta dig upp. Du sliter på nacken. Aha därför jag har så ont. De visade men det blev totalt kortslutning i hjärnan med koordinationen. Jag skulle trycka ner ena handen i mattan, samtidigt rulla mig mot handen med hela kroppen och trycka ifrån med handen och sätta mig upp. Mycket svårare. skulle även prova med bägge sidor samma sak. Likadant när jag skulle lägga mig ner kändes mycket svårare och sen sätta sig i skräddarställning och lägga stora delar av tyngden på armarna och sträcka ut benen. Jag trillade baklänges av trötthet. Assistenten får inte sitta bakom och stötta. Då säger de paus. Jaha jag kan ju inte ligga ner och äta och dricka. Måste försöka ta mig in till väggen. Jag var nära på att be lugna snillet dra/lyfta mig in till väggen, men ändrade mig. Han kom med ett glas saft åt fanders med sugröret här ska hällas i. Åt lite frukt men orkade knappt hålla i gaffeln. Jag orkar inte mer och detta är endast dag tre, vill hem, träffa killen eller bara läsa en bok. Tårarna var inte långt borta. Sen inser jag skit också, jag ska hoppa tillbaka på mattan. Lugna snillet läste av mig och viskade hoppa en bit sen hjälper jag dig resten.
 
Dax för magen att få kramp. Ligger i fosterställning med honom framför mig som lägger armen om mina ben, jag får en ring som jag ska hålla under knäna nära rumpan och sen typ gunga upp och hålla in huvudet. Var jag inte slut innan så blev jag det nu börjar må illa.
 
Vända på mig liggandes på magen och sträcka upp ena armen och sträcka ut och även lyfta bröstkorgen från mattan.
 
Sen var det tid för massage av ben och fötter gjorde mest ont sen skulle jag böja ena benet och ha det andra sträckt och lyfta från mattan. Alla övningar som jag gjort igår och idag ska jag spänna benen och tårna ska peka framåt, vilket mina fötter inte vill. Hela foten vill vinklas till sidan.
 
Passet avslutades med massage av ryggen av med tröjan. Den är genomblöt och jag tycker synd om lugna snillet som ska massera i den stanken. Jag somnade och fick en tillsägelse.
Sen skulle vi upp och stå på knä, för att hålla balansen fick jag hålla honom i handen. Kändes märkligt.
 
Promenerar till tåget och hem in i duschen igen. Sen gå ut i förrådet och leta klinkerplattor fanns inga, boka tvättid och förbereda för morgondagen.
Nu blir det mat sen ska lag ligga i sängen och läsa.

Kommentera inlägget här :