Ger upp innan det är påbörjat...

Som ni vet har jag varit intresserad av en lägenhet här och även varit på visning. Jag gillade den väldigt mycket.
 
Det finns lite småsaker som behövs fixas och så ska den bostadsanpassas för mig. Här börjar problemen.
 
Jag har varit där en gång och tittat och ska gå dit en gång senare i veckan med en arbetsterapeut som ska titta över möjligheterna att anpassa åt mig. Kommunen kan inte lova mig att göra det, de får inte prata positivt om en eventuell bostadsanpassning utan det får de först avgöra när jag flyttat. Med andra ord kan jag flytta och sen få reda på att jag inte får någon bostadsanpassning. (?)
 
Idag försökte jag och det tekniska snillet få till en visning till för att vi hade kommit på några saker vi glömde titta på och ringde bostadsbolaget. När tekniska snillet förklarade vem jag var så säger de "-men hon var ju där igår?" Han försökte förklara att man såklart vill se sin eventuella nya lägenhet mer än en gång och då svarade de att vi kunde se den i morgon med arbetsterapeuten, det gick inte alls idag. Jag måste lämna besked denna veckan och jag får knappt se den :( ska det vara såhär?
 
Teckniska snillet har hjhälp mig formulera mail som ligger klara I utkast. Jag har endast en sak att säga. Ingen ska köra över mig. PUNKT!
 
I går dök det upp en intressant sak som jag inte räknat med. Jag har en bekant som vill få in mig i en refensgrupp för att jag har kloka, viktiga synpunkter på mycket. Jag har också en bred liverfarenhet och visar mycket medmänsklighet, omtanke och kan en hel del om mycket enligt honom.
 
Jag hade tänkt ut en helt annan plan detta året. Ibland blir det inte som man tänkt/planerat.
 
Idag är det KRAMENS DAG så krama era nära och kära.
 
Nu ska jag ta mitt dunkande huvud och se skavlan.
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :