Dags att hålla helg

I tisdags fick jag en ny rullator igen eftersom jag är så kort. Så nu har jag fått rätt på axlarna, (drar inte upp dem mot öronen) nästa problem lyfter inte på fötterna? Det gjorde jag innan.
I onsdags blev en heldag på soffan med en filt och muttrande från min sida mellan timmarna jag sov. och lite omplanering, en av snillena körde fast, men allt går att lösa.
 
Igår var en heldag i Malmö, rekrytering av vikarier, det var jag, lugna snillet och vår chef/arbetskamrat som höll intervjun. Det skulle vara fyra stycken. En var insnöad, en annan dök inte upp. Det är så kasst och slöseri med tid att inte höra av sig om man ändrat sig. De som kom ska gå brevid nästa vecka. Det är svårt att bilda sig en uppfattning utifrån CV och av en intervju. Jag vill se hur de jobbar och personkemi.
 
Innan passbytet så gick vi inom Jysk för att kolla saker till mitt nya hem. Efter det var det dags att storhandla. När jag kom hem gick jag och la mig, medans kreativa snillet fick ett nytt smeknamn (klumpfot) :-) Allt hon höll i tappade hon.
 
Idag gick jag upp 07.45 trots protester. Jag är så trött av detta vädret. Idag är det dags för fot och handvård. Hon som gör det har blivit en riktig vän med förtroliga samtal. Jag fick idag höra positiva saker om mig som sakta sjunker in.
 
Annars har dagen bestått av planering av flytt, fylla i papper till skatteverket, ringa samtal, jobba lite m.m.
 
Nu ska jag hålla helg. Frågan är vad ska jag börja med titta på skräp tv? Läsa? träna? gå igenom papper? Det blir nog tv först.
 
I helgen hoppas jag att kunna börja packa.
 
Trevlig helg
 

Kommentarer :

#1: Caroline

Klumpfot?! Äh, tyst nu "Hjälmen"! ;)

Svar: hihi
Positiva Jennie

skriven
#2: Linda

Haha, jag tänkte på någon helt annan när jag läste klumpfot... tänkte att det var ju inte så snällt men nuu förstår jag.. så fel det kan bli..

Svar: undrar vad hon svarar på detta?
Positiva Jennie

skriven
#3: Linda

Än en gång blev knas, menade inte att Caroline var nån klumpfot... inte lönt att jag förklarar mig blir ändå inte bra.. haha..

Svar: hihi
Positiva Jennie

skriven

Kommentera inlägget här :