Begravningscermoni, möte och felafel

Om jag inte har möjlighet att öppna dörren, så går en del av snillena in med nyckel. Jag hör hur tekniska snillet får panik. Vad är det? En stor spindel i vasken. Herregud jag tar den, säger jag och hämtar papper (innan jag sett den) Jag tittar ner i vasken. Ish en stor, fet Långben. Den rör inte jag. Nimbus tar den om du lyfter upp honom i vasken sa jag. Nej säger snillet då dör den ju JA? Det är väl tanken svarar jag. Vi provar med att hälla kokande varmt vatten på den säger han. Varsågod.
 
Jag hör någon sekund senare. Av jord är du kommen, bl.a. bl.a. bl.a. Jag fyller i och jord ska du åter förbli. Amen.
 
Mötet gick fantastiskt bra, Det var kakan som gjorde det tror jag. Hon såg inga svårigheter med den tillfälliga utökningen och mitt nuvarande beslut. Tekniska snillet sköte sig exemplariskt enligt order från chefen som också var med. Då ser hon behovet.
 
Alla var positivt överraskade. Detta firade vi med en falafel till lunch. Sen gick vi och handlade lite till i morgon när jag ska åka till mamma och bjuda henne på lunch och gofika. På vägen till affären ringer juristen för att fråga hur mötet gick? Jag kör moppen och pratar samtidigt (ingen bra kombo) och kör rakt in i en häck. På vägen hem ska jag köra över en gata och håller på att krocka med en lyktstolpe. Skäller på skämt på snillet. Det är sånt här du är anställd för att säga till innan jag krockar. Hans svar. Ville bara se om du var vaken.
 
 
Nu sitter jag och jobbar och skäller på Nimbus för att han för ett väldans liv på balkongen. Går ut och tittar. Nedanför balkongen sitter en annan ilsken katt och fräser och vrålar till fina Nimpan som sitter glatt på bordet helt tyst och viftar på svansen.
 
Helt slut. Vila resten av dagen.

Kommentera inlägget här :