Blöta kläder

Vaknade med skit dåligt humör. Nimbus har hållit mig vaken stora delar av natten. På agendan idag stod det möte på jobbet och shopping på Entre....
 
Med lång dusch och hårdrock i bilen började jag sakta vakna.
Mötet gick bra, vidare till Entre stället som jag idag dissar kraftigt. Ingen ventilation, dåligt med matställe och röriga affärer. Jag och lugna snillet började på New yorker. Hinner inte mer än in Jennie detta kan du ha, jag ser ju inte. svarta tajts, beige linne och svart lång kofta.
Jag förvarnade honom att jag behöver hjälp att prova på handikapps toaletten. Inga problem. Vi går bort till toaletten som var handikappvänlig stod det på dörren. Hög tröskel in och armstödet var knäckt och om man skulle gå på toa satt toapappret på andra sidan väggen smart!
Linnet satt perfekt men koftan var för liten. Jag sa gå och byt den till större så börjar jag med resten.
Jag ville inte lägga kläderna på golvet och inte på toalettlocket heller så jag la dem på kanten av vasken. innan jag vet ordet av så har kranen på vasken satt igång. NEJ!!! Jag gapskrattar och assistenten knackar på dörren och frågar vad gör du? Vi har ett problem säger jag och öppnar dörren. Han bara skakar på huvudet och tyckte det var roligt och sa hoppas kläderna passar vilket de gjorde som tur var.
 
Sen satt vi 1½ime och väntade på taxin skulle kommit två, kom 15.30!!
 
Nu förbereder jag mig för att gå på begravningen i morgon.....Hoppas på fint väder.
 
 

Kommentera inlägget här :