Vår Onsdag

Igår på mindfullnesskursen så fick vi massor av nya övningar. Lite överkurs tycker jag, då alla gapskrattar åt positionen så att det inte går att utöva övningen!
Vi pratade tankefällor, sånt man tycker om sig själv. De är inte sanna..
Vi pratade om + och - konto och ha balans. Negativa saker, oro sorg, smärta m.m måste finnas för att människan ska kunna känna glädje.
Uppgiften vi fick tills nästa gång är att hitta träning i vardagen och frågan Hur tar jag bäst hand om mig själv?
 
Idag kom min fantastiska PT och arbetskamrat för uppföljning av träningen. Enligt alla har jag gjort grymma framsteg och jag är benägen att hålla med. Sen diskuterade vi lite jobb idéer då han och jag ska klura på ett arbetsförslag till chefen om att anordna gruppträning och även träning inom arbetsgruppen. Får ta tag i det nästa vecka!
Har lite sorg idag då en assistent bestämt sig för att sluta. Känns tråkigt, men bara att acceptera. Hon ska ju göra det som är bäst för henne. Jag hade gjort samma sak om jag hade haft två jobb.
Förövrigt har nypotatisen redan kommit till affären Mumma! Jag har tagit en lång promenad i hopp om att migränen skulle hålla sig borta. Gick in om biblioteket hyrde två filmer och kom över två böcker.
 
Ikväll blir det mästerkock och Mia på Grötö, film, böcker, spotify

Kommentera inlägget här :