Kyckling gryta dags att rensa kylskåpet

 
 
1 kycklingfilé
1 bit paprika
Halv banan
Vitkål
Champinjoner
Kantareller
Vårlök
Swveet chilisås
Vitlök
Curry
Crème fraiche
Kycklingbuljong
Peppar
 
Bryn kycklingfilé.
Fräs lök,vitlök,vitkål, paprika och kryddor. Häll på sveet chilisås, buljong och lite vatten. Lägg i kycklingen och låt koka samman. Lägg i svampen och crème fraiche. Innan servering lägg i banan.
 
Tillbehör valfritt
 
Mums
 
Någon som kan ge tips på ersättningsprodukter för crème fraiche och grädde?
 
 

Kommentarer :

#1: Cyrilla

Hej min sköna!
Så härligt att läsa din blogg och se hur bra du mår! Tack snälla du!
Du frågar efter ersättningsprodukter till creme fraiche och sånt... Jag vet inte om det finns men kolla soya-produkter, om du inte redan gjort det ;-) själv är jag för närvarande tokig i soyayoghurt!
Största kramen, Cyrilla

Svar: Hej Min sköna böna. Såg ditt mail, förlåt att jag inte svarar än.Sojayoghurt är standard i kylskåpet. Mailar dig Kram
Positiva Jennie

skriven

Kommentera inlägget här :