De eviga taxiproblemen

Dagen började med att världens bästa frisör kom för månadens klippning :-) så nu är jag snygg igen;-)
Efter det kolla posten, fick antagningskoden till högskolan det jag hade tänkt läsa är: Handikapp och rehabiliteringsvetenskap. Loggade in och fick plötsligt bråttom att ta kopior på intyg och skicka iväg. Insåg att jag hinner inte innan taxin till terapin kommer.

När jag väntar på bilen fick jag en känsla, ring och kolla så jag inte kommer för sent idag igen. Då påstår de att jag inte bokat och jag måste boka ny bil som kommer en timme senare. Jag sa: Jag återkommer. Jag ringde färdtjänsten och sa som det var och frågade snällt om de ville köra. Till svar får jag - Jennie vi har mycket att göra. Får man lov att göra så?

I alla fall han som kom och hämtade mig var så snäll. Han förstod och sa om det är någon tröst så händer det ofta.
Jag hade samtal med arbetsterapeuten på terapin - så underbar människa, min energi kom tillbaka och vi satt mest och skrattade åt det som hänt, men vi kom fram till att jag med deras hjälp ska formulera ett brev till huvudkontoret och trycka på att detta är en behandling/utbildning och skriva lite hur det påverkar mig och min funktionsnedsättning. Jag fick också tipset att fortsätta med det jag gör, det föder positiv energi och kraft både till kropp och själ. När jag blir stressad och det inte går som jag planerat så ska jag tänka på allt jag faktisk gör som är bra och gott. Hon kan även hjälpa mig att kolla upp hjälpmedel tusen tack! Jag gjorde även lite reklam för assistansbolaget och min blogg.

I gruppsamtalet med psykologen pratade vi om hur man ska vara mot läkare. Man ska kort och gott vara sig själv, stå på sig och vara förberedd inför besöket. Jag var tvungen att åka hem tidigare annars skulle jag få vänta till 16:40. Taxin kom i tid, men då fick jag och min rullstol inte plats, det blev fel i bokningen. så det var att boka om den igen fick vänta 40 min till.
 
Var hemma relativt fort, iväg till biblioteket och kopiera, hämta ut en reserverad bok och låna två till när jag är i farten :-) Sen köra till affären och köpa frimärke och lägga papperna till högskolan och assistenternas timlistor på lådan.
Nu är jag äntligen hemma, det är sällan min säng ser så inbjudande ut. Imorgon blir det sovmorgon utan väckarklocka och nu blir det ansiktsmask, tv och bok.
På det stora hela en mycket bra dag.

Trevlig helg säger jag för jag jobbar på lördag :-)