Riktigt arg (det händer inte så ofta)

Dagen började med att någon började borra kl 07:00. Ingen matro fick man. Tyckte synd om de som jobbat natt. Det hördes rejält. Idag står det på schemat att ta tåget till fotvården. När jag och assistenten satt oss på tåget kommer konduktören - Vad duktig du är som kan visa ditt kort själv. Ursäkta sa jag, hon blev snopen.

Vi kommer fram till stället där jag gått i två år. Då har ägaren blivit jätteotrevlig, snäsig, hälsar inte och skäller ut resten av personalen. När vi går därifrån och ska gå över gatan kommer ett stort antal skolklasser och så kom en buss som var tvungen att stanna och fösa undan två ankor som gick på gatan. Då säger ett av barnen: Kör över ankdjävlarna (assistenten kallar dem stör-ballörer, snorpaddor, knasthuve m.m), de är väldigt högljuda och vilket språk de använde. Var man sån när man var i den åldern? Stackars föräldrar. Man blev nästan döv.

När tåget kom och väl alla inne så satt där redan en rullstol på rullstolsplatsen, de flyttade sig för att de skulle snart av, då står ungdomarna och sparkar på damens stol och ben. Människor visar dålig respekt till alla.
Vi satte oss och då kommer nästa konduktör och sätter sig ner och tittar på assistenten och säger: Jag såg när ni gick på, jag vill bara säga att det är bättre att ta det baklänges i stället för att luta stolen bakåt. Nä tack, det fungerar inte då trillar jag av. Hon blev stum och sa: Har du något kort till biljetten.
 
Tog fram kortet och så säger hon: Ja det är bra att du har ditt kort tillsammans med biljetten. SATKÄRRING!!! Det blir så fel när människor försöker hjälpa till och så vet de inte vad de pratar om. Vet hon vad som är bäst för mig och assistenten. Sånt kan förstöra en hel dag, jag blir så förbannad.
 
Jag fick ringa och påminna läkaren om ett läkarintyg som är tre månader försenat. Har även kontaktat arbetsterapeuten då min rullstol är kass på vänster sida.
 
Nu ska jag lägga mig i soffan med en bok och inte röra en fena förrän jag ska sova.
Jag har ett svårt val att ta idag: se arga snickaren eller fotbollen. Blir nog att zappa mellan kanalerna.