kommunikation med barn på hög nivå

Hej hopp

Idag har jag varit i Sveriges tråkigaste stad och provat vattengympa. Världens bästa badhus. De hade ett omklädningsrum för rullstolar och även hjulskydd i tyg som man sätter runt hjulet, så att det inte ska bli smutsigt, och jättebra duschstol.

Passet i sig var svårt. Orkade bara en kvart, sen frös jag och som vanligt behövde jag gå på toaletten. Jag lyckades gå ur bassängen med som andra. Det var trappsteg som såg ut som en ribbstol. Jag utnyttjade tiden till att sitta i bastun. Det gör jag alldeles för sällan. Det kändes också bättre med förkylningen.
Det bästa med stället var deras mathörna med mikro, så att man kan äta direkt när man är klar. Super.

Jag åkte med och hämtade assistentens dotter på dagis. Väldens smartaste tjej, 4,5 år. Jag frågade henne när vi nästan var inne på min gata; var är vi? Vet inte riktigt. Vi får gå in och väcka Nimbus. Sover han fortfarande,vilken slöhög, måste ta ett allvarligt snack med honom.
När vi fikar berättar hon att hon har 2 pojkvänner. Ska ni gifta er, frågade jag. Nej, det är löjligt, det är sånt vuxna gör. För övrigt så skulle hon bo rakt över min gata längst upp, så hon kan ha bra utkik över favoaffären där hon  har sina goekakor, och hålla koll och hjälpa mig med Nimbus.

Det är sådana småsaker som förgyller dagen

Önskar er en trevlig kväll