Onsdag - Per Moberg på tal

En lugn dag, tvättat, planerat, lagat mat bild kommer senare. Nu letar jag recept. Hittade ett på vildsvinsrullader intressant.
Jag och assistenten kom på en lysande ide. Hon sa Jennie varför söker inte du till Sveriges mästerkock? så har du assistent med som utför det och du säger hur vi ska göra Hm intressant sa jag vad grundar du det på. Du har ett intellekt som heter duga och du kan väldigt mycket.
Tack sa jag, Kommer Moberg så säger jag tvätta händerna, sätt upp håret och inga fingrar i min mat!
Assistenten tyckte vi skulle skriva ett mail till honom  för att visa att det finns människor som sitter ner som kan laga mat och att han är välkommen hit till mitt lilla kök, men sa hon han dissar din mat för mycket smak och enkel.
Mitt svar varför krångla till det!!
 
Vi får se vad som hände med den saken...
 
Nu är det dags för mat råkost omelett.Blir tv och bok resten av dagen.

Kommentera inlägget här :